Детальніше…" /> Детальніше…"> Детальніше…">

AHD, CVI, TVI: 10 причин переходити на новий аналог

Головна теза, яку повинен спокусити користувача в аналогових HD-системах, – це високоякісне HD-зображення з застосуванням існуючої коаксіальної кабельної мережі з одночасною передачею звуку і управлінням по тим же кабелях. І все це за не дуже великі гроші.
Під схожим гаслом кілька років тому була спроба масового впровадження HD-SDI. Тільки потім з’ясувалося, що кабелі, звичайно, “звичайні”, але ближче до RG6 і RG11.

 

При створенні нової системи обіцяється робота камер формату HD до 500 м і формату FullHD – 300 м по тим самим “звичайним” коаксіальним кабелям. Насправді в аналогових HD-системах (як завжди в аналогу) передана чіткість залежить від ВЧ-втрат кабелю, тобто його якості і типу. Правда, в цих системах використовується попередня ВЧ-корекція, і це покращує передачу верхніх частот. Але і спектр композитного сигналу перевищує 30 і 70 МГц – для HD і FullHD відповідно. В попередньою інформацією виробник обіцяв навіть якусь адаптивну корекцію в залежності від довжини кабелю. На практиці це виявилося не зовсім так, оскільки максимальна чіткість забезпечувалася саме на максимальній заявленій довжині. Хоча, можливо, це “особливості” конкретного зразка.
Принципи передачі сигналу

 

Принципова відмінність композитного сигналу HD від типового композитного телевізійного сигналу, де колірна інформація передається у верхній частині спектра яскравості, полягає в тому, що колір передається окремо, за верхньою межею діапазону яскравості. На рис. 1 наведено умовне розташування сигналів яскравості і кольоровості.

Від стандарту до HD

Існують серйозні резони для міграції зі стандартного аналога на аналоговий HD. Ось 10 важливих причин.

1. Прогресивне розкладання зображення

Перехід на аналогові HD-формати забезпечує прогресивне розкладання зображення і в аналогових системах відеоспостереження. Тим самим закінчується багаторічна боротьба з інтерлейсінг. При чересстрочном розкладанні доводилося або миритися з изрезанностью або розмиванням вертикальних кордонів поперечно переміщаються об’єктів, або задовольнятися вдвічі меншим вертикальним дозволом – коли зображення і так невисокої чіткості. При цьому застосування повного горизонтального дозволу HD1 (720 пкс) або навіть 960Н (960 пкс) практично не забезпечувало ніякого поліпшення якості зображення, що пояснюється умовою до просторової симетрії елемента дозволу і однаковості погонного дозволу по обох координатах.

2. Єдність геометричного формату зображення

Аналогові HD-формати з типовим форматом кадру 16: 9 завершують створення єдності формату зображення в відеоспостереження, включаючи, крім уже звичних цифрових систем IP і HD-SDI, і аналогові системи. Це можна констатувати, незважаючи на гнучкі можливості IP-рішень у виборі геометричного формату використовуваного зображення. Строго кажучи, IP-системи відрізняються тільки методом передачі сигналу, а серед застосовуваних камер до сих пір можна зустріти моделі формату D1 із зображенням 4: 3 і чересстрочним розкладанням. Однак практично повний перехід на мегапіксельне зображення HD стався і в IP-сегменті. Це зайвий раз підтверджує верховенство вимог споживчого ринку, який орієнтується не на професійну оптимальність, а на моду і побутову звичку.

3. Відсутність спотворень пропорцій кадру

Повний торжество аналогічного формату при випуску як телевізійних, так і комп’ютерних моніторів нарешті виключає мимовільні геометричні спотворення об’єктів при перегляді зображення 4: 3 на широкоекранних моніторах (16: 9). Висновок же зображення в нормальних вимірах або неможливий технічно, або неоптимально використовує площа екрану монітора.

Устаткування AHD, HD-CVI і HD-TVI не взаємозамінні, це звужує підбір апаратури і збільшує його вартість, і виробники змушені створювати ускладнені мультисистемні вироби

4. Передача звуку і телеметрії

Забезпечується одночасна передача сигналів звуку і телеметрії (управління) камерою, яка була недоступна в типових аналогових системах. Тим самим аналогові HD-рішення, особливо з використанням технології харчування по сигнальному кабелю PoC, стають ідентичні за можливостями цифровим IP-системами з PoE. Але за вартістю обладнання і особливо вартості обслуговування – значно нижче.

5. Мінімізація спотворень кольору і артефактів

В аналогових HD-форматах, зважаючи на особливості передачі колірної інформації за межами спектра яскравості, поліпшена передача кольору і мінімізовані колірні артефакти від взаємовпливу сигналів яскравості і кольоровості. Збільшення високочастотних втрат при зростанні довжини кабелю не робить такого сильного впливу на чіткість зображення, як в типовому аналоговому композитному сигналі.

6. Збільшення довжини кабельної лінії

Чіткість і детальність зображення, які наближають аналогові HD-системи до цифрових HD-SDI, одночасно забезпечують значно більшу (в 4-6 разів) одиничну дальність кабельної лінії без додаткових повторювачів або перетворювачів. Правда, при аналогічній якості кабелю, наприклад RG59 або RG6.

Практично повний перехід на мегапіксельне зображення HD в IP-сегменті підтверджує верховенство вимог споживчого ринку, який орієнтується на моду і побутову звичку 7. Збільшення надійності системи

Як будь-яка аналогова система, що працює за принципом “один канал системи – один канал зв’язку”, має високу надійність функціонування, мінімальні витрати на настройку та обслуговування, а отже – мінімальну вартість володіння.

8. Стабільна чіткість зображення

Відсутність стиснення при передачі забезпечує стабільну в часі чіткість зображення і відсутність артефактів, характерних для IP-систем.

9. Стабільна кадрова частота

Як і всі системи без стиснення при передачі, аналогові HD мають стабільну кадрову частоту і повна відсутність затримок. І це при практично HD-якості зображення і істотно меншою вартості принципових аналогів з HD-SDI.

10. Вигідна ціна обладнання і володіння

Незважаючи на ще відносно високу вартість обладнання (особливо із записом Real Time), з урахуванням експлуатаційних витрат ціна на аналогові HD-системи вже зараз нижче, ніж на мегапіксельні IP-рішення і HD-SDI.

 


Залишити відповідь