Детальніше…" /> Детальніше…"> Детальніше…">

Чи замінить аналогове HD стандартний аналог відеонагляду?

 

У всякому разі, камери відеонагляду на основі CCD з чергуванням рядків, мабуть, підуть у небуття. І якщо щось і залишиться в бюджетному сегменті – то моделі на основі CMOS-сенсорів типу Pixel Plus. Причому можливість до сих пір успішно вирішувати практично всі завдання охоронного телебачення правильно встановленим типовим аналоговим обладнанням не змінює ситуації. В кінцевому підсумку основний диктат для споживача – це диктат постачальника, який ефективно маскується зусиллями маркетологів і фахівців з реклами.
Класичне мовне телебачення з чергуванням рядків і кадром 4: 3, особливо в його ефірному варіанті, очевидно, теж доживає останні роки. Його закінчення гальмується тільки існуючим величезним парком старих телевізорів в нашій величезній країні з не дуже багатим населенням. Вже стало звичним “панорамне” зображення 16: 9 з високою роздільною здатністю 720 і 1080р як на телеекранах, так і в гаджетах. Тепер користувача цифрового ТБ і смартфона важко змусити повернутися назад в минуле і спокуситися наглядом в чересстрочном варіанті кадру 4: 3. Іншими словами, потреба у високоякісному зображенні назріла давно.
Мегапіксельною в цифрі і аналогу
IP-системи, вже більше десяти років поховав аналогове спостереження, давно стали мегапіксельними, хоча до цих пір страждають від рваного відеоряду і погіршення картинки при неминучому стисненні, особливо в динамічних сценах. Поява систем HD-SDI не вирішило проблему, оскільки ексклюзивно високу якість зображення не компенсувало високу вартість обладнання і жорсткі вимоги до смуги пропускання каналів зв’язку, а відповідно, якості кабелю. Тут, звичайно, виник якийсь технічний компроміс з системою EX-SDI (HD-VLC) з більш ніж п’ятикратним зниженням цифрового потоку, а отже, ростом дальності передачі. Але вартість обладнання навіть зросла, а що з’явилося стиснення за технологією JPEG, нехай навіть і “без втрат”, вже не дозволяє заявити передачу “піксель в піксель”.
В останні рік-два створені кілька систем HDcctv з аналогової передачею сигналу – HD-CVI, HD-TVI і AHD. Орієнтуючись на звичні можливості IP, в тому ж каналі заявляється передача сигналів управління і звуку. Всі три формату, не пов’язані єдиними телевізійними стандартами, використовують роздільну передачу сигналів яскравості і кольоровості в загальному спектрі композитного відеосигналу. У всіх системах використовується амплітудна модуляція для передачі зображення з квадратурних принципом поділу цветоразностних сигналів. Незважаючи на схожі принципи, закладені в нові формати, системи не є сумісними.
Характеристики HD аналога “секретні”?
У наш час будь-технічне рішення є комерційною таємницею, не дивлячись на те, що базується на загальновідомих технічних методах. Подробиці про структуру та принципи систем поки мало доступні, а то, що опубліковано, іноді нагадує спеціальну дезінформацію. Найбільш докладно описано формування відеосигналу HD-CVI. Але представлені значення входять в протиріччя з результатами вимірів і тестування. Наприклад, несуча кольору в описі HD-CVI заявлена ​​як 58,559489 МГц, а по опублікованим “тестовим вимірам” виявляється 40,04 МГц. Величина сигналу 2 В при тестуванні виявляється 1,32 В. Тобто технічно з цими системами поки мало що ясно, і оцінювати залишається тільки реальне функціонування конкретних зразків з чисто якісною оцінкою отриманих результатів.
Не будемо повторювати численні таблиці, в яких порівнюються нові формати з типовим аналоговим телебаченням, системами IP і HD-SDI. У них постачальник зазвичай акцентує увагу на перевагах пропонованого обладнання, будь то CVI, TVI або AHD. Вражаюче, але в “аналогові” системи дуже часто потрапляє формат HD-SDI, який є цифровим і єдиний з згадуваних забезпечує передачу зображення за принципом “піксель в піксель”. Більш того, тільки він передбачає мінімальну кількість перетворень на шляху передачі зображення, а відповідно, мінімальну кількість спотворень і артефактів.
Перевагу формату FullHD
В кінцевому підсумку зображення “високої чіткості” (HD), особливо в частині прогресивного (порядкового) розкладання, стане переважною для відеоспостереження в інтересах безпеки. Щодо дозволу кращий варіант FullHD (1920x1080p), який дає дійсне збільшення погонного дозволу (по обох координатах) в 2,5 рази. Це обумовлено тим, що формат HD, в порівнянні з D1, має в реальності переваги в основному в прогресивному скануванні, усуває інтерлейсінг, і більшій ширині кадру. Саме збільшена ширина і призводить до істотного чисельного росту горизонтального дозволу. Разом з тим, погонное горизонтальне дозвіл тут не перевищує горизонтального дозволу аналогового формату 960H; вертикальне дозвіл збільшено на 25%. Тільки формат FullHD забезпечує чітко помітне зростання дозволу, а відповідно, детальності зображення.

 

Для тестування застосовувався кабель РК75-4-361, який є проміжним варіантом між рекомендованими виробником 75-3 (3С) і 75-5 (5С). Перший з них подібний вітчизняному кабелю РК75-3,7, другий – РК75-4,8.
На жаль, поки не вдалося практично ознайомитися із зразками обладнання технології HD-TVI.
Сюрпризи аналогової передачі HD
Устаткування, принаймні HD-CVI, попередньо анонсувалося як система, що має адаптивну корекцію, в залежності від довжини і якості з’єднувального кабелю. В реальності корекція очевидно фіксована, оскільки зображення на коротких дистанціях має явно надмірну корекцію і підвищений ВЧ-шум. Через це фактичний дозвіл навіть трохи нижче, ніж на заявленої дальності.
Саме в аналоговому принципі передачі, коли зображення є, поки приймається сінхросмесь, як використовуваного кабелю може бути прихована інша проблема впровадження аналогового HD. Прагнення, як зазвичай, взяти кабель дешевше призводить до зниження кольоровості і дозволу зображення, причому за відсутності явних критеріїв. Не слід забувати, що спектр HD-відеосигналу більш ніж на порядок перевищує стандартний телевізійний. Для прикладу на рис. 3 наведені зображення колірної шкали, отримані в системі HD-CVI як більш чутливою до якості кабелю для передачі кольору. Видно, що дешевший кабель китайського виробника з аналогічним вітчизняному найменуванням, КВК-2, вже на 200 метрах серйозно погіршує передачу кольору.

 

В кінцевому підсумку застосовність аналогового HD буде залежати від ціни обладнання відеонагляду, оскільки споживач завжди хоче нове як краще, але за старою ціною. Ну в крайньому випадку – дорожче не більше ніж відсотків на 10-20!

Залишити відповідь