Контроль персоналу на підприємстві

Персонал – це один з найважливіших ресурсів підприємства. Грамотно керуючи персоналом, досвідчений керівник може підвищити ефективність роботи підприємства, що, природно, позначиться на збільшенні прибутку. Які інструменти є для управління персоналом? Про що завжди згадують – це психологія і коректні посадові інструкції. Інструкції направляють співробітників в потрібне русло, обмежують коло відповідальності та, до певної міри, задають орієнтир в корпоративному середовищі. За допомогою інструментів психології можна мотивувати співробітників, можна також відкрити творчий потенціал в співробітника, завдяки чому поставлені завдання будуть вирішені швидше і ефективніше. Також можна виховати в співробітника лояльність до компанії, яка не дозволить діяти проти інтересів компанії або навіть красти робочий час у компанії. Рішення задач по управлінню персоналом найчастіше беруть на себе керівники підприємства або відділ персоналу, іноді запрошують для цього фахівців з боку. Але найчастіше забувають про ще одному інструменті, за допомогою якого, при грамотному його використанні, також можна виконувати функції контролю персоналу. Цей інструмент – система відеоспостереження, яку багато хто звик сприймати лише як частина системи безпеки підприємства.
Як система відеоспостереження, встановлена ​​в магазині, скорочує кількість крадіжок тільки за рахунок психологічного впливу на потенційного порушника (побачивши камери, порушник, швидше за все, відмовиться від своїх планів і вибере магазин, де камер відеоспостереження немає), так і на підприємстві, система відеоспостереження, тільки фактом свого існування може підвищити дисципліну співробітників. Однак, відеоспостереження з точки зору контролю персоналу, може не тільки психологічно впливати, а, при правильному виборі обладнання, проектуванні і установці ще й допомагає вирішувати ряд важливих завдань.
Запізнення.
Запізнення, напевно, це найпоширеніший вид порушень трудової дисципліни. Основним «борцем» з запізненнями, все ж, є система контролю і управління доступом (СКУД). Будь-яка сучасна СКУД здатна формувати звіти по запізнень (прогулів, раннім відходам з роботи і т.д.) за заданий проміжок часу. Але вона не дає гарантії, що карткою або брелоком відзначився на вході-виході саме власник цього ідентифікатора. Адже цілком реальна ситуація, коли співробітник А, йдучи з роботи раніше, залишив свою картку співробітнику Б, щоб той відзначився за нього вчасно. Багато тут згадають про біометричні системи контролю доступу, але, такі системи значно дорожче і не завжди зручні на підприємствах з великою кількістю співробітників, де просто неможливо витрачати 1-2 зайвих секунди на зчитування відбитку пальця. У цьому випадку може допомогти тільки система відеоспостереження. З’явилися підстави перевірити співробітника на предмет запізнень? Відеоархів з камери на прохідній до ваших послуг. Хочете скоротити час на пошук в архіві – можна встановити систему відеоспостереження з можливістю інтеграції з СКУД – в цьому випадку по базі даних всіх входів-виходів завжди можна буде викликати відповідний фрагмент відеоархіву.
Потрібно для організації такої системи небагато. Якщо СКУД вже встановлена, то потрібно знайти програмне забезпечення для створення системи відеоспостереження з можливістю інтеграції з встановленою системою контролю доступу і встановити дві камери (одну – спрямовану на вхід, другу – на вихід) бажано з високою роздільною здатністю (для більш точної ідентифікації співробітників) – прикладом такої камери може служити . Це мініатюрна купольна IP-камера з роздільною здатністю FullHD (1920х1080 пікселів).

Спілкування в колективі і з клієнтами.

Те, як персонал організації спілкується з клієнтами, формує ставлення клієнтів до вашої компанії. Професіоналізм і ввічливість спілкування з клієнтами дозволяють підтримувати ділову репутацію компанії. Якщо мова йде про спілкування по телефону – тут можна використовувати або АТС з функцією запису, або ж спеціальні записуючі пристрої. Як же бути з розмовами в офісі? Тут ми також можемо скористатися наявними можливостями системи відеоспостереження. І велика перевага тут буде давати саме система IP-відеоспостереження. Перевага, в першу чергу, в скороченні кількості кабелів. У разі використання аналогових камер і відеореєстратора – необхідно від кожної камери протягнути кабель для передачі відео до реєстратора, плюс до того, якщо мова йде про записи звуку, розмістити в приміщеннях мікрофони і від них так само протягнути кабель до відеореєстратора. У разі використання IP-камер – можна використовувати камери з вбудованим мікрофоном  або ж підключати зовнішній мікрофон до мікрофонного входу IP-камери (такі входи передбачені на багатьох IP-камерах, в тому числі і на камерах високого дозволу. Далі від камери, за єдиним мережевого кабелю відео передається синхронно зі звуком.
Побудова такої системи значно простіше, ніж аналогової. При цьому, система відеоспостереження несе на собі не тільки охоронні функції. Запис аудіо допоможе вирішити різні спірні питання з клієнтом, а також періодично перевіряти рівень спілкування співробітників з клієнтами. Крім того, запис звуку допоможе і у вирішенні різних внутрішніх конфліктів і суперечок або навіть допоможе виявити нелояльних співробітників, які обговорюють «в курилці» можливість змінити місце роботи або негативно висловлюються про керівництво.
Контроль роботи персоналу.
У підприємстві, що працює в сфері торгівлі, дуже важливо контролювати місце розташування своїх співробітників. Наприклад – автосалон. В автосалонах є свої правила роботи менеджерів – не можна всім разом перебувати в одному залі, при цьому при вході повинен постійно перебувати людина. Також, один із співробітників повинен постійно перебувати на стійці рецепції. В принципі, для контролю розміщення співробітників в залі повинен стежити старший менеджер (або ж керівник відділу продажів). Однак, він може захворіти або піти у відпустку. Або ж «по-дружньому» спілкуватися зі своїми підлеглими і «закривати очі» на недотримання деяких правил. В цьому випадку, власникові або директору автосалону також може допомогти система IP-відеоспостереження спільно з інтелектуальними технологіями. Спеціальні відеодетектори помітять в архіві події, що порушують ті чи інші правила. Наприклад, відсутність людини в залі або, навпаки, групу з 5-6 чоловік (ситуація, коли співробітники зібралися «поговорити», замість того, щоб підходити до зайшли клієнтам).
В цілому, сучасні системи IP-відеоспостереження дозволяють побудувати систему практично будь-якої складності з самим немислимим функціоналом. Питання тільки в правильно поставленому завданню при виборі обладнання на етапі проектування і монтажу. Тут дуже важливо вибрати якісні IP-камери високої роздільної здатності, тому що на якісній картинці буде нижча ймовірність помилкового спрацьовування того чи іншого детектора. Також важливо зрозуміти, що функціонал системи IP-відеоспостереження полягає у виборі необхідного програмного забезпечення, що вміє виконувати ряд необхідних функцій для вирішення поставлених завдань. При цьому, згадані в даній статті IP-камери здатні працювати в складі системи IP-відеоспостереження під управлінням практично будь-якого сучасного програмного забезпечення, грамотне використання якого, в свою чергу, зможе допомогти в підвищенні ефективності роботи персоналу.

Залишити відповідь