Безпека вуличних стоянок

Сьогодні бурхливе зростання кількості власників особистого автотранспорту робить все більш актуальною проблему припинення злочинів на організованих вуличних автомобільних стоянках. На них все частіше відбуваються грабежі, крадіжки особистого майна з автомобілів і угони. Тому сьогодні власники великих автостоянок (наприклад, тих, що розміщуються біля офісних центрів, торгових комплексів або аеропортів) вже не економлять на технічному забезпеченні безпеки своєї власності – насамперед установці паркувальної СКУД (системи контролю та управління доступом) і охоронного відеоспостереження.
У міру поширення цієї практики спостерігається не тільки зниження кількості злочинів, скоєних на місцях масової парковки автомашин, але також і переміщення активності зловмисників на автостоянки, не оснащені системами безпеки. І це не дивно: злочинцям не потрібні зайві складності. Якщо все-таки вони вирішуються вчинити протизаконні дії на автостоянці, то тільки на такий, де охоронну систему легко обвести навколо пальця. Але якщо на об’єкті встановлена ​​сучасна (а значить, ефективна) система безпеки, пов’язана зі службою оперативного реагування, вони обходять його стороною.
Під час обговорення безпеки вуличної автостоянки слід розрізняти:
особисту безпеку користувача автостоянки (людина знаходиться на об’єкті в особистому автомобілі або поза ним; в цьому випадку актуальна насамперед профілактика грабежів);
безпеку автомобіля користувача автостоянки (мається на увазі профілактика викрадень, крадіжок зі зломом з автомобілів, а також розкрадань і поломок частин автомашини і елементів її зовнішньої технічного оснащення: радіоантен, дзеркал заднього виду, коліс і ін.).
Розглянемо безпеку на автостоянці в кожному з цих аспектів.
БЕЗПЕКА КОРИСТУВАЧА АВТОСТОЯНКИ
Тут перш за все потрібна грамотно спроектована система охоронного відеоспостереження. Користуючись такою системою, співробітники служби охорони в операторському (диспетчерському) залі здійснюють відеомоніторинг об’єкта, а саме: спостерігають зображення, що подаються зовнішніми відеокамерами на екрани моніторів. При реєстрації правопорушення вони по радіозв’язку повідомляють про нього співробітникам, які патрулюють автостоянку. Треба відзначити, що подібний відеоконтроль в більшості випадків сприяє запобіганню правопорушення або затримання зловмисника на місці злочину. Якщо оператори відеомоніторингу добре підготовлені, вони здатні правильно оцінити спостережувану обстановку і в разі потенційної небезпеки (наприклад, неадекватна поведінка людини, що знаходиться на території автостоянки, який готує пограбування) і попередити про це зовнішню охорону.
Також відеомоніторинг з використанням сучасної системи відеоспостереження є одним з ефективних засобів профілактики крадіжок з автомобілів і їх викрадення.

 

БЕЗПЕКА АВТОМОБІЛЯ КОРИСТУВАЧА АВТОСТОЯНКИ
І все-таки в тому, що стосується безпеки автомобіля на автостоянці (і, перш за все, запобігання його викрадення), акцент в охоронних заходах треба робити не на відеомоніторингу, а на розвитку СКУД – контролю допуску автомобіля на місце для парковки і його виїзду з автостоянки. Зловмисники практикують такий прийом: приїжджають на «битому» автомобілі, а їдуть на новенькому, природно, викраденому. Організація і контроль покупки і пред’явлення на в’їзді-виїзді квитка на парковку ніяк не може служити засобом запобігання такого роду злочинів. Тут потрібен комплекс охоронних заходів.
По-перше, необхідно так налагодити СКУД, щоб при в’їзді автомобіля номер видається водієві паркувального квитка суворо зіставлявся з номером його машини. При виїзді охорона повинна перевіряти відповідність цих номерів.
По-друге, слід пов’язати СКУД з системою охоронного відеоспостереження. Тоді вищеописана перевірка на відповідність може проводитися автоматично із застосуванням комп’ютерної техніки розпізнавання номерів. Також можлива Відеоідентифікація особи водія при в’їзді і перевірка на відповідність автомобіля і того, хто сидить за кермом, при виїзді. До того ж якщо кожен в’їзд буде реєструватися СКУД, а відповідні дані – надходити в центр відеомоніторингу, то це розширює можливості операторів надійно розпізнати спостережувану на екранах моніторів ситуацію як потенційно небезпечну. Наприклад, якщо на автостоянку в одному автомобілі заїхали двоє людей і отримали один паркувальний квиток на двох, відповідно до даних СКУД оператори ущільнюють відеоспостереження за цією парою. Можливо, що один з них поїде, а другий постарається приховано залишитися на автостоянці з метою вчинення злочину.
По-третє, необхідно (якщо є така можливість) інтегрувати системи безпеки автостоянки з регіональної або федеральної базою даних викрадених автомашин. Зайве пояснювати, що це сприяє і профілактиці викрадень з автостоянки, і підвищенню розкриваності розкрадань автомобілів в цілому.
Треба сказати, що сучасні системи безпеки для автостоянок гранично комп’ютеризовані і здатні реєструвати номери і колір кожного автомобіля при будь-якої щільності потоку на в’їзд. Вони мають функції інтеграції з платіжними терміналами і системами електронних платежів, а це робить їх надзвичайно доречними для використання в місцях масової організованої парковки, наприклад, біля великих торгових комплексів.
ПРОБЛЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ АВТОСТОЯНОК
Характеристики відеокамер, за допомогою яких проводиться перевірка відповідності реєстраційних знаків автомобіля і номера паркувального квитка, а також їх розміщення та заданий ракурс зйомки не завжди можуть відповідати складності виконуваного завдання (навіть якщо камера, як годиться, має високу роздільну здатність і «бачить» в темряві) . Це знижує ефективність системи безпеки, нехай навіть на один відсоток. І якщо допустити, що на будь-якої великої автостоянці за добу паркується кілька тисяч автомобілів, то при ефективності системи 99% кілька десятків з цих автомашин не пройдуть відповідну перевірку на безпеку.
Необхідно враховувати і такий фактор: використання автоматизованих систем безпеки знижує прохідність потоку машин, що в’їжджають на автостоянку і залишають її. І якщо автостоянка обслуговує, наприклад, великий торговий центр (і безліч покупців на автомобілях), то це є причиною утворення заторів на в’їзді-виїзді. В результаті в торговому центрі знижується товарообіг, клієнти автостоянки на виїзді конфліктують з охороною, а ті, що на в’їзді, створюють пробки на автомагістралі, маючи бажання, але не можливість з неї з’їхати.
Таким чином, найважливішими факторами успішного функціонування автостоянки є надійність і ефективність встановлених на них систем безпеки, а також продуманість алгоритмів роботи останніх.

Залишити відповідь